Kontorbavl

20 irriterende udtryk fra kontoret – stem på det værste

05-05-2022
2 min.
Mange af ordene i Djøfbladets afstemning har det til fælles, at de "fungerer som en blankocheck for dårlige ledere", siger ledelsesrådgiver og forfatter Christian Ørsted. Illustration: Anna Kutukova/Shutterstock

Djøfbladets læsere har indsendt hundredvis af bud på, hvad der er de mest belastende ord, vi hører på jobbet. Nu kan du være med til at vælge, hvilken varmluftsvending der skal kåres som den allermest utålelige.

Hvilke ord og vendinger irriterer dig, når chefen giver et indledende pitch på strategiseminaret for at onboarde jer på den rejse, jeres afdeling kigger ind i fremadrettet?

Det spurgte vi jer læsere om i april, og så gik I ellers amok. I løbet af et par uger kom der langt over 500 forslag fra 288 frustrerede læsere.

Djøfbladet har læst sig igennem stakken af forslag, grupperet dem og talt dem sammen – og nu kan du hjælpe os med at få kåret det allermest irriterende kontorbavl. Lidt længere ned finder du 20 udtryk, du kan vælge imellem.

Men hvorfor generer de her ord og vendinger os så meget? Hvad er det, de gør ved os? Det har vi spurgt ledelsesekspert Christian Ørsted om.

"De fleste af de her udtryk taler ned til folk. De er formet på en måde, hvor man prøver at skjule, at man taler ned til folk," siger Christian Ørsted, der bl.a. har skrevet bøgerne ’Livsfarlig ledelse’ og ’Fatale forandringer’.

Han foreslår, at du laver 'ikke-testen' på et udtryk som 'vi skal spille hinanden gode'. Så afslører overfladiskheden sig.

"Eller tag et udtryk som: 'Vi står på en brændende platform'. Det, man siger, er i virkeligheden: Vi tror kun, I vil gøre jer umage, hvis I er bange for, hvor galt det kan gå. Men hvis der er noget, der kan få mennesker til at opføre sig dumt, er det at sætte dem under et voldsomt pres. Den brændende platform aktiverer beskyttelsesinstinktet og får os til at løbe væk fra branden i stedet for at gøre noget ved den."

Til konsultation hos chefen

Mange af ordene og udtrykkene i Djøfbladets afstemning har det til fælles, at de fungerer som en blankocheck for dårlige ledere, siger Christian Ørsted.

"Man kan stange dem ud i hvilken som helst sammenhæng og blande dem sammen efter forgodtbefindende. Det lyder, som om man taler om ledelse. Men det gør man jo ikke. For du kan lægge hvad som helst i de her ord. De fortæller ikke, hvor du står som leder, og de er ikke i nærheden af jeres konkrete virkelighed."

De irriterer vel også, fordi de skubber til os om at forandre os – uden at sige det direkte?

"Ja. Tag et udtryk som 'jeg hører, hvad du siger'. Det er et udtryk hentet fra terapeutens konsultationsrum, hvor det udtrykker, at der lyttes uden at vurdere eller blande sig. Det er det helt rigtige for en terapeut, men ikke på en arbejdsplads. For her betyder det: Jeg er ikke en del af samtalen, for jeg ønsker ikke at fortælle, hvor jeg selv står – men jeg holder øje med dig! Det er jo opskriften på subtil magtudøvelse. Det skaber utryghed, fordi vi ikke aner, hvor vi har hinanden."

Vælg det værste

Nu er det tid til at få kåret det allerskrækkeligste bavl.

I boksen herunder er der 20 ord og vendinger, du kan vælge imellem, indtil afstemningen slutter midt i maj.

Derefter ser vi ind i en agenda, hvor Djøfbladet i en agil proces genbesøger resultaterne og ser det som en must win battle at kunne præsentere vinderen i juni-udgaven af vores magasin.

OBS: Er du på mobilen, skal du ned i bunden af boksen og trykke på 'send min stemme', for at dit svar bliver talt med. 

Kommentarer

Marie

15.05.2022 kl. 16.52

Buzzwords / billedsprog der bliver anvendt i flæng mister deres legitimitet og relevans og er et tydeligt tegn på pseudostyring. Det er en subtil magtudøvelse, hvor ingen aner, hvad de skal, andet end bare at have ja-hatten på. Og som skaber risiko for eksklusion for de medarbejdere, som ikke forstår gamet.

0 kommentarer
1
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Bent Knud Jensen

14.05.2022 kl. 21.51

Der mangler begrebet "Flere kvinder i ledelsen er lig med økonomisk vækst". Det floskel af et begreb har desværre udokumenteret vundet indpas mange steder i stupide Djøf-Danmark.

1 kommentar
5

Anders

24.05.2022 kl. 16.17

Er lige kommet til at give denne idiotiske kommentar fra Bent et Like - og den kan ikke Unlikes. Please fix, Djøf!

1 kommentar
1

Mikkel Vestergaard

09.06.2022 kl. 12.25

Det er da en udmærket kommentar, fordi man jo med den sætning generaliserer fra generelt plan til individniveau.

Der er for eksempel mere vækst for et firma ved at få en dygtig mandlig leder end en elendig kvindelig...

0
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Majbrit

13.05.2022 kl. 17.40

Jeg mangler “Det ser vi på” i oversigten

0 kommentarer
1
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Line

13.05.2022 kl. 15.18

Alle de 20 vendinger er super irriterende, men der er ET udtryk, som tidligere fik mig til at se rødt, men nu bare gør mig helt vildt træt, billedlig talt som en ballon der mister al luft
Det er: “Vi skal være nysgerrige på…” Jeg ER med på at sætningskonstruktionen er anderledes hvis man siger “nysgerrig efter”, men jeg er ligeglad - jeg hader bare at høre, “nysgerrig på”
“Vi skal være nysgerrige på hinanden” det lyder nærmest ubehageligt og hvad betyder det? Hvorfor ikke “Vi skal være nysgerrige efter at…. Vide mere om hinanden…. Kende hinandens kompetencer…” Eller hvad det nu end er vi skal være nysgerrige efter

0 kommentarer
4
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Birgitte Kerschner

13.05.2022 kl. 12.11

Jeg hører hvad du siger ??????( min favorit på bavl)En anden måde at betragte det på kunne være at man skal være særlig opmærksom på alle påvirkninger før landingen, så det er godt at kende vindstyrke, vindhastighed, vindretning osv??

0 kommentarer
1
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Nathalie Pade

13.05.2022 kl. 12.05

Jeg synes den her mangler: “Giver det mening?”

0 kommentarer
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Peter Nedergaard

11.05.2022 kl. 22.28

Jeg stemmer på de 20 værste.
Inspiration til en gang "Bullshit-Bingo" eller "Buzzword-bingo".

0 kommentarer
2
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Ellen Pedersen

11.05.2022 kl. 11.03

Jeg bliver helt handlingslammet af at skulle vælge mellem så mange fuldtræffere. Kunne jeg dog bare få lov til at sætte 5-10 krydser i stedet..

0 kommentarer
11
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Tommy Pedersen

10.05.2022 kl. 21.32

Jeg undrer mig over brugen af orden "indflyvning". Mig bekendt er en landing den absolut sværeste del af en flyvetur for piloten. At begynde en opgave eller ansættelse med denne sværeste opgave er at udfordre skæbnen.

0 kommentarer
5
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Ulrik Rohde

09.05.2022 kl. 08.30

Ja i guder hvor findes der mange stupide udtryk. Jeg havde heldigvis en chef der havde en stor forkærlighed for at sige at "vi byggede flyet mens det styrtede". Et enkelt og præcist udtryk for hvad vi havde gang i...

0 kommentarer
6
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Christian C. Lund Nielsen

07.05.2022 kl. 15.29

Jeg er ganske enig med Jens Vestergår. Hvorfor bruge engelske udtryk, når vi har danske ord der fint dækker det man vil sige. Et eksempel er "Sale" som mange butikker bruger. Hvis butikken vil spige, at der er udsalg, hvorfor så ikke skrive udsalg, sale betyder i sin grundform blot salg, men kan også anvendes ved udsalg. Irriterende at bruge engelskke ord på den måde.

0 kommentarer
5
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Jens Vestergård

07.05.2022 kl. 10.07

Jeg græmmes over de misfostre, der er opstået, fordi nogen bruger engelske ord på dansk.
Man siger 'industri' i stedet for 'branche' eller 'sektor', og man siger 'simpel' i stedet for 'enkel', bare fordi simpel og enkel kan være samme ord på engelsk.
På min arbejdsplads er vi i gang med en 'forsimplingsproces' !!!

0 kommentarer
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Tine Nielsen

06.05.2022 kl. 21.27

Det kan noget - Nej, det kan det ikke!

0 kommentarer
5
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Steen Karlsen

06.05.2022 kl. 17.51

Jeg mangler "you guys" - jeg er ikke chefens "guy"

0 kommentarer
2
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Niels Henrik

06.05.2022 kl. 17.03

Jeg forstod kun lidt over halvdelen af ordene, men jeg arbejder selvfølgelig heller ikke i det offentlige, men i den virkelige verden.

3 kommentarer
0

Rasmus

07.05.2022 kl. 10.47

Niels Henrik .. I den “virkelige” verden er vi skam også ved at drukne i agendaer tilknyttet en agil forandringsproces, hvor vi skal spille hinanden gode, alt imens vi hører, hvad de andre siger ??

0 kommentarer
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Steen Karlsen

06.05.2022 kl. 17.55

Det må da være et specielt sted du arbejder, er der overhovedet ingen kommunikation fra ledelsen til medarbejderne. Eller er det dig der er chefen?

0 kommentarer
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

H-C K. Poulsen

06.05.2022 kl. 17.42

Så, det offentlige er den uvirkelige verden? Jeg tester bare ;-)

0 kommentarer
12
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Anders Lauritsen

06.05.2022 kl. 15.32

Det er jo HELT umuligt, at vælge én favorit blandt den perlerække af kvalmestimulerende ord og udtryk

0 kommentarer
22
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Dorthe

06.05.2022 kl. 14.48

Fremadrettet - åndssvagt nyt ord når det gode gamle “fremover” er lige så godt!

1 kommentar
5

Lars I Petersen

06.05.2022 kl. 19.48

Fremadrettet er vel ok som variant til fremover når man har brugt det 5 gange.

1 kommentar
0

Stig Nilsson

10.05.2022 kl. 21.34

Nej, det er jeg uenig i, Lars. Fremadrettet, siger noget om retningen ikke tidsdimensionen.

1
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Statler

06.05.2022 kl. 14.04

Uden tvivl "Ja-hatten" - det er forbudt at være kritisk selvom man har masser af erfaring for netop at udtale sig derom. Men hvad skal man også med erfaring nu om dage?

0 kommentarer
7
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Mille

06.05.2022 kl. 13.35

"Vi asfalterer, mens vi går" og andre varianter af samme. For mig et udtryk for en ledelse uden overblik og strategi.

0 kommentarer
8
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Lars Feldt

06.05.2022 kl. 12.54

Helt enig i det med at bruge vækst(e) som verbum, når der er et udmærket ord på dansk, som hedder at vokse.
Plejer at spørge en der taler om at vækste, om de har fået noget voks ud af det. Kan bytte navneord til udsagnsord, må man vel også kunne anvende det nu ledigblevne udsagnsord som navneord. (men der var nu mange andre gode kandidater

0 kommentarer
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Anonym

06.05.2022 kl. 12.43

Jeg syntes det værste ord er ordet “udfordring”, som ofte anvendes i stedet for at sige lige ud, at der er er problem. Mange kommuner dækker over problemer ved i stedet at tale om udfordringer. På den måde nedtones (alvorlige) problemer. Det giver bl.a. politikkerne forkerte indtryk og kan i værste tilfæde nedtone alvorlige problemer og nødvendig rettidig indgriben

0 kommentarer
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Bjørn

06.05.2022 kl. 12.12

Ordet vækste er helt forfærdeligt. Ikke bare er det et buzz. Det er decideret skrupforkert. Findes ikke på dansk. Det hedder "vokse". Vækst er navneord.

0 kommentarer
7
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Svend Erik Rasmussen

06.05.2022 kl. 12.06

Bare en floskel, der skal fremstå smart - jeg associerer til overfladisk ledelse.

0 kommentarer
0
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Ebbe Lützen

06.05.2022 kl. 11.40

Alle de valgte ord og udtryk er slemme.
Et af de ord, der har irriteret mig, lige siden jeg hørte det første gang er "fremadrettet" der tilsyneladende mere eller mindre har fortrængt de gode gammeldags og rigtige udtryk: "fremover" eller "i fremtiden"
Som ordet selv siger angiver "fremadrettet" en retning, medens "fremover" eller "i fremtiden" er udtryk for det tidsmæssige aspekt.

1 kommentar
4

Kjeld Christensen

07.05.2022 kl. 18.44

Hvis de, som bruger 'fremadrettet', i stedet sagde 'for fremtiden', ville de opdage, hvilken frygtelig dobbeltkonfekt, det er. 'Vækste' er formentlig bare dårlig maskinoversættelse fra engelsk. Dem er der mange af.

0 kommentarer
0
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Kresten Gaub

06.05.2022 kl. 11.03

Stop jer selv kære DJØF-blad!
Som jeres artikel også viser, så er der ikke noget i vejen med hverken ordene eller begreberne, men derimod den måde, de bliver brugt på.
Ved ikke at fokusere på det reelle problem, så er I jo blot i gang med den værste form for whataboutism i stedet for at hjælpe med at løse nogle reelle problemer - elendig ledelse og utilstrækkelig faglighed.

0 kommentarer
13
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Eva Reiser Olesen

06.05.2022 kl. 10.56

Altså, flosker bliver værre og værre. Nyuddannede og gamle djøf'eres ordvalg bliver mere og mere stupidt. Passer dårligt med det image, de /vi selv gerne vil ha' ! Vi lægges ofte på had. Det er vi selv uden om - mange er bange for at falde uden for; tør ikke modsige chefer trods disses ledelsesnonsens på både dansk og engelsk. Så er det lettest at bruge ordene selv.
Ikke bare ord men også sjusk i måden at udtrykke sig på florerer og min kæphest: manglende -r i præsens og ekstra -r i infinitiv. Selv her i indlæggene. Avs ..... Vh Eva

0 kommentarer
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Lene Bøgh Hansen

06.05.2022 kl. 10.42

Der er da SÅ mange udtryk, som virkelig giver mig lyst til at krumme tæer, jeg har dog i denne omgang valgt "Jeg hører, hvad du siger", men det kunne nemt at have været et af de andre udtryk som f.eks. "ja-hatten" eller "spille hinanden gode".

0 kommentarer
0
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Birgit Chemnitz Kristiansen

06.05.2022 kl. 10.38

Det er min opfattelse, at man et langt stykke hen ad vejen har erstatter seriøst ( og nødvendigt) arbejde med konsulentfloskler. Tak for at have taget problemet op.
Jeg har selv været så irriteret over den sproglige forfladigelse, at jeg skrev en bog der handler om dette konsulentsprog ( “Kold januar” udkom sommeren 2021).

Det er min opfattelse at problemet til dels bunder i, at man i for høj grad ansætter “ snakkemaskiner” i lederstillinger, hvor det havde været mere hensigtsmæssigt at søge efter faglige kompetencer.

0 kommentarer
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Janus Hellevik Heisterberg

06.05.2022 kl. 10.31

Min favorit hade udtryk som ikke er på listen, er samskabelse.

0 kommentarer
6
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Simon

06.05.2022 kl. 09.19

Ærgerligt at man påvirker afstemningen ved at inddrage udtrykket "Jeg høre hvad du siger", i artiklen, som en "subtil magtanvendelse". Det bør få de fleste på stikkerne, og påvirker nok valget hos mange.

0 kommentarer
1
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Jakob Øster

06.05.2022 kl. 09.17

Jeg hader vendingen "vi skal høste de lavthængede frugter"

0 kommentarer
10
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Niels Brøndahl Henriksen

06.05.2022 kl. 08.56

Min nr. 2 var "rejse" som jeg kan se er på en fin 1. plads pt. men der er rigtigt mange gode kandidater på listen.

0 kommentarer
0
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Erik Postelmans

06.05.2022 kl. 08.50

Jeg tænker, at det var da et udmærket fremadrettet neddyk!

0 kommentarer
0
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Nina Skjøt

06.05.2022 kl. 08.36

Jeg vil gerne stemme på dem alle! De komme lige ud af min virkelighed.

0 kommentarer
12
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Forbliver helst anonymt

06.05.2022 kl. 08.28

Mest irriterende ord fra kontoret? "Fælleskab". Det bliver misbrugt i øst og vest til at skulle rumme privatlivet og for at bryde med individets ret til at bestemme over sin fritid og sin arbejdsdag. Samme med "kultur". Det bliver brugt til at nedgøre hjemmearbejdspladsens fantastiske fordele for dem, der ønsker det.

0 kommentarer
4
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Henrik Poulsen

06.05.2022 kl. 08.10

Det er så fint

0 kommentarer
18
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Mads

06.05.2022 kl. 07.57

'trække af på det' er også et pænt irriterende udtryk

0 kommentarer
7
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Vibe

06.05.2022 kl. 07.51

Jeg synes også vendingen “Vi skal turde at stille os ud i blæsevejret” skal med på listen. En vending som vores nye formand er citeret for i seneste nyheds-mail.

0 kommentarer
8
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Iben Maria With

06.05.2022 kl. 07.46

Værst er det, når jeg tager mig selv i at bruge et “hadeudtryk” ???????

0 kommentarer
12
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Flemming Funch

06.05.2022 kl. 07.44

Jeg hører hvad du siger, “hvilket jeg i øvrigt vil blæse på, for jeg har mene egne ideer”.

0 kommentarer
5
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Jakob Vittendorff

06.05.2022 kl. 07.42

Jeg stemmer på facilitere.
Det er til at kaste op over.

0 kommentarer
6
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Jan Øhlenschlæger

06.05.2022 kl. 07.41

På iphone kan man kun vælge eet udtryk

1 kommentar
1

Mikkel Arre, Djøfbladet

06.05.2022 kl. 10.23

Hej Jan

Mener du, at du kun kan se ét udtryk på listen? Eller at du kun kan stemme på ét udtryk?
Vi ved godt, at det kan være svært at vælge - men det er meningen, at man kun skal kunne afgive én stemme.

Venligst
Mikkel Arre
Djøfbladet

0 kommentarer
0
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Poul

06.05.2022 kl. 07.40

Så mange muligheder og kun een stemme!

0 kommentarer
9
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Laura Kirch Kirkegaard

06.05.2022 kl. 07.39

Det er også virkelig træls, når folk starter en sætning med: "Jeg har lyst til at sige.." Bare sig det. Uden at gøre opmærksom på dig selv og at du er super reflekteret.