Jurist i computerspils-firma

07-06-2007
1 min.

Teis Anker Mikkelsen arbejder for det danske firma Deadline Games, som laver computerspil. Egentlig er Teis uddannet jurist, men han bruger sin uddannelse på en utraditionel måde.

Til dagligt arbejder Teis Anker Mikkelsen med projektkoordinering og har blandt andet været med til at kvalitetssikre Deadline Games spil gennem forskellige testprogrammer. Om sine arbejdsopgaver fortæller han:

"Det kan være alt lige fra at udarbejde dokumentation til baggrund for budgettering og planlægning til at estimere tidsforbrug for de forskellige testforløb og den slags. Over til hele projektforløb som varer over flere år og udførelse af selve projekterne."

Selvom Teis Anker Mikkelsens dagligdag ikke primært består af paragraffer, mener han, at jura-baggrunden er til stor hjælp:

"Det var først et stykke tid efter, jeg var færdig på jura, at jeg egentlig fandt ud af, hvad det var, jeg havde lært. Man finder ud af, at man har lært det med den juridiske metode, og hvad det egentlig vil sige. Især evnen til at analysere en problemstilling, er noget af det, jeg synes, jeg virkelig har lært på studiet, og det bruger jeg utroligt meget."

Mediets mangfoldighed

Inden han begyndte på Deadline Games var han med til at starte produktionsselskabet "Good Boy! Creative", der lavede musikvideoer, kortfilm og reklamer. Han arbejdede som producer i selskabet. Han kunne dog mærke, at musikvideoer og reklamefilm ikke var den rigtige branche for ham, selv om han syntes, at jobbet var spændende. Til gengæld faldt han for computerspils-branchen.



"Primært var det mediets mangfoldighed, der tiltrak mig. I og med at du har både alt det som film har, men du har også en interaktiv del, hvor du selv er med i historien og er med til at skabe den. Det synes jeg er ret sjovt," siger han.

Som så meget andet her i livet var Teis Anker Mikkelsens vej ind på Deadline Games lidt af et tilfælde. En dag så han et opslag i en butik, hvor firmaet søgte frivillige testere til at afprøve spil. Han meldte sig og fik efterhånden en god kontakt til firmaet.

"Jeg fandt ud af, at det var sgu en ret sjov branche, nogle fede mennesker og et ret fedt fag i det hele taget. Det fangede mig, og blev jeg spurgt, om jeg ikke ville komme igen. Langsomt begyndte Deadline at have en professionel interesse i mig, og jeg begyndte at have en professionel interesse i Deadline, og så tog det ene det andet."

Kommentarer


Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.