Hæder

Djøfbladets læsere vinder endnu en pris

13.9.2023

af

Illustration med en smiley, hvor sætningen "De værste ord på jobbet" udgør en nedadvendt mund

Illustration: Djøfbladet

Djøfbladet fik to ud af tre priser ved årets Anders Bording-uddeling – bl.a. for et projekt, hvor læserne kårede de mest irriterende udtryk på arbejdspladsen.

Djøfbladets læsere kom i centrum, da Danske Medier 7. september uddelte årets Anders Bording-priser i Altingets gård i København.

Her fik projektet ’Det værste ord’, hvor læserne kårede de mest irriterende udtryk på arbejdspladsen, Anders Bordings Idépris. Samme projekt modtog tidligere i år en European Publishing Award.

Anders Bording-juryen skrev i sin motivation:

”Vinderen af årets idépris 2023 skal findes blandt en idé, der forvandlede en kort notits til et brugergenereret journalistisk projekt. Idéen er sjov, har journalistisk tyngde og er fremragende eksekveret – og så skabte projektet masser af læserengagement og debat ude på arbejdspladserne. Læserne er selvironiske og er på befriende vis blevet engageret, og der bliver gjort op med klichéerne.”

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ledige stillinger

Job
Danske Gymnasier
Job
Region Nordjylland
Job
Region Hovedstaden, Rigshospitalet Glostrup
Job
KL - Kommunernes Landsforening

To ud af tre priser

Djøfbladet modtog også Anders Bordings Mediepris for de seneste års omlægning af bladets trykte og analoge medier – inklusive den nye hjemmeside, du læser denne artikel på. Her skrev juryen:

”Vinderen af årets mediepris 2023 går til et medie, der har gennemført en imponerede omlægning af mediet, der både har ført til læserfremgang og været en kommerciel succes og anviser en vej til både læserfremgang og økonomisk overskud. Magasinet har fået et moderne og stramt udtryk, og indholdet byder på personnære fortællinger, der vækker identifikation og skaber inspiration til forskellige måder at være professionel på.”

Eftermiddagens sidste pris, Journalistprisen, gik til Fagbladet 3F for en artikelserie om farlig asbest, som bl.a. har ført til en stramning af lovgivningen.

Om Djøfbladet

Djøfbladet udgiver otte trykte magasiner og 52 nyhedsbreve om året – samt det månedlige forskningsnyhedsbrev Forskeren.

Hele bladdriften er finansieret af annoncer, og der går således ikke kontingentkroner til produktion og distribution af bladet.

Siden 2020 har Djøfbladet reduceret sit CO2-aftryk med 71% (kilde: Nordic Sustainability).

Kommentarer

Vær den første til at skrive en kommentar
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarsporet