"Lisbet er en chef, man vil blive hos"

11-08-2016
2 min.

Der kommer ingen mails fra chefen efter fyraften. Lisbet Stihøj Kristensen gør dét, hun selv prædiker – hun kommer til tiden, og hun går til tiden. Dét, og så meget andet, gør hende til en enestående chef, mener hendes team på 21 medarbejdere.

"Det kan jeg godt forstå.” Sådan lyder det i røret, da overassistent Rine Loldrup Larsen får at vide, at djøfbladet gerne vil skrive om hendes chef.

Hun og juridisk konsulent Iwona Teresa ­Wozninska står bag en mail til djøfbladet på vegne af et helt visitationsteam på 21 medarbejdere i klagecenteret hos Styrelsen for Patientsikkerhed. Her skriver de, at deres chef burde have en pokal for at være Danmarks bedste chef.

Chefen hedder Lisbet Stihøj Kristensen, og hun kom til klagecentret for halvandet år siden.

”Vi var meget spændte, for man ved jo aldrig, hvilken chef man får. Men allerede efter en måned følte vi os fuldstændig trygge. I løbet af ingen tid lærte hun os alle at kende – både fagligt og personligt,” fortæller Iwona Teresa Wozninska.

Er der faglige og personlige udfordringer, handler Lisbet Stihøj Kristensen prompte og finder løsninger.

”Vi har en rigtig god stemning i afdelingen, og det er Lisbet i høj grad medvirkende til.”

Her er en chef, der er tydelig i alt, hvad hun gør, siger ­Iwona Teresa Wozninska.

”Vi får hele tiden feedback, både når vi har gjort det ­super godt, og når der er plads til forbedringer. Men vi får aldrig ­negativ feedback, og hun giver aldrig én fornemmelsen af, at man har gjort noget forkert.”

Hver morgen går Lisbet Stihøj Kristensen rundt og siger god morgen til alle medarbejdere. Hun bager ofte kage, når de skal fejre et eller andet – eller bare for hyggens skyld. Til påske ­satte hun en lille påskehare på hvert et skrivebord. Hun er på mange måder et forbillede, mener Iwona Teresa Wozninska.



”Hun kommer altid til tiden – og hun går altid til tiden. Der kommer ingen mails fra hende efter fyraften. Det sender et rigtig godt signal.”

Lisbet Stihøj Kristensen er i det hele taget sød og rar, og hun er aldrig bange for at tage ansvar, siger Iwona Teresa Wozninska.

”Hun kan sagtens skære igennem, når det gælder. Man har enorm respekt for hendes ledelsesstil. Og hun tænker ikke kun på os – hun tænker på hele klagecentret. Det betyder, at vi også har et rigtig godt samarbejde med de andre teams i klagecentret og på tværs af hele styrelsen.”

Lisbet Stihøj Kristensen er hele vejen rundt en empatisk chef, siger Iwona Teresa Wozninska.

”Hun er ganske enkelt en chef, som man har lyst til at ­blive hos.”

Kommentér
Del Twitter LinkedIn Facebook

Kommenter

Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.