Danfoss og Junkers opnåede værdifuld videndeling
Danfoss fremstiller produkter i høj kvalitet bl.a. til regulering af gulvvarme, og Junkers er et velfunderet brand inden for massive trægulve. Udfordringen var en udbredt opfattelse i byggebranchen, at trægulve og varmeregulering ikke fungerer sammen, hvilket betød, at håndværkere fravalgte trægulve. Tilfældigvis havde begge virksomheder samme reklamebureau. Og det var reklamebureauet, der fik idéen til co-branding af de to kendte brands, for det ville der være et marked for. I projektgruppen tilbragte medarbejderne meget tid sammen, og det kom der værdifuld videndeling ud af. Danfoss og Junckers fik ny viden om materialer, markedet og ikke mindst hinandens kunder. For Danfoss betød det en øget satsning på kommunikation og markedsføring, da virksomheden gik fra udelukkende at afsætte på business-to-business markedet til også at sælge disse produkter på markedet målrettet den endelige forbruger. Co-branding eksperimentet blev en succes, for projektet fik gjort op med myten om, at man godt kan lægge gulvvarme under trægulve.