Blowjob-lege og strip

02-12-2015
4 min.

Er simuleret oralsex en god måde at møde nye mennesker på? Og er det en god idé, at de mandlige studerende opfordres til at kalde deres kvindelige medstuderende for ludere? En nystartet studerende på CBS fortæller om sine oplevelser på rusturen.

Ved semesterstart i år var de nye hold fra 'Business, ­Language and Culture' på CBS på rustur. Djøfbladet har talt med en ­deltager fra en af turene. 

Hun fortæller, at hendes grænser ­flere gange blev overskredet på de fem dage, hun var af sted. Hun ønsker at være ­anonym, men djøfbladet kender hendes identitet og kan bekræfte, at hun har ­været på omtalte rustur.

Hvordan var det at være på rustur?

”Det begyndte stille og roligt, og først syntes jeg, det var sjovt at være med og møde nye venner. Vi spillede fodbold, lavede mad sammen og lavede forskel­lige faglige ting i løbet af dagen.”

Men det fortsatte ikke med at være stille og roligt?

”Efter tre dage ændrede tingene sig. Vi skulle på en form for orienteringsløb i en skov. Der var forskellige poster med opgaver, vi skulle løse. Ved en af posterne var rusvejlederne klædt i sexet nattøj og kaninører. Først skulle vi bygge en ­vagina af et kondom, to ­opvaskesvampe og et plastikglas. Den skulle vi hælde en masse olie i og så putte fingrene ind i den. Meget mærkeligt.”

Hvad skete der så?

”På samme post kommer bananerne så frem. To af drengene skulle stå med en banan mellem deres ben. Bananen var deres pik. To piger skulle så sætte sig på knæ og se, hvor langt de kunne få bananen ind i munden. Det var meget grænseoverskridende og sexistisk. ­Fyren står op, og pigen skal ned på knæ og ­simulere, at hun sutter hans pik. Vi er ­lige pludselig ikke jævnbyrdige studerende længere.”

Hvordan reagerede I?

”Jeg og flere andre piger syntes ­ikke, det var i orden. Drengene stod mest bare og fniste. Det så meget ­fornedrende ud, og der var også folk, der filmede det med deres telefoner. Efter bananen skulle vi slikke flødeskum fra en andens ­mave. Det ville jeg heller ikke. De andre poster var mere stille og rolige.”

Hvad skete der ellers?

”Vi havde den sædvanlige ­toga-­ fest den sidste aften og blev i et par ­timer delt op i drenge og piger. Temaet var kønnenes kamp. Da vi mødtes igen, sang vi piger en rapsang til drengene, hvor vi svinede dem til. Drengene havde ikke sådan en sang. De råbte bare: ”Fuck you! Luder, luder!”.

Hvorfor det?

”Deres kampsang var, at vi var ­ludere. Mens vi var opdelte i køn, skulle drengene omtale kvinder som ludere og fortælle, hvilke tre piger på turen de helst ville have sex med. Kaldte de os for piger eller kvinder, så skulle de straffes ved at drikke, og jeg så også én, der fik smæk med en lineal. Vi skulle så ­lægge hadet bag os, når vi skulle spise middag sammen om aftenen, men der var flere fyre, som blev lidt for meget i rollen.”

Hvordan var det at blive kaldt luder?

”Endnu engang blev vi nedgra­derede til ikke at være jævnbyr­dige. I stedet blev vi til ting, som man kan have sex med, og som skal bedømmes ud fra, hvordan vi ser ud. Det er jo på ingen måder sjovt.”

Var der andre ting, der gik over dine grænser?

”At rusvejlederne strippede for os. De mandlige guider udvalgte fire ­piger, som de så strippede for og lavede sex-­bevægelser imod. Bagefter lavede de kvindelige rusvejledere en dans til sangen 'Milkshake', hvor de fik hældt mælk ud over deres hvide T-shirts, så de blev gennemsigtige, og de havde ikke bh på.”

Hvordan havde du det med dine oplevelser på rusturen?

”Jeg var fuld for det meste ligesom de andre, men tænkte alligevel, at det ikke var så sjovt. Samtidig turde jeg ikke gå imod gruppen. Det var jo mit første møde med alle på mit nye studie. Så er det altså svært at stille sig op og markere sig for meget. Jeg gik ligesom med på legen, men ville ikke rigtigt. Det var først efter, jeg kom hjem, at det virkelig gik op for mig, at jeg havde fået overtrådt flere af mine grænser.”

Nævnte I over for rusvejlederne, at nogle af jer ikke syntes, det var i orden?

”Ja, der var nogen af os, der sagde lidt om det. Der var én guide, som syntes, at det var positivt, at der blev sagt noget, men ellers var det ikke noget, de reagerede synderligt på.”

Hvor fulde var I?

”Vi drak vel i gennemsnit lidt over ti øl om dagen i fem dage. Vi drak dog ikke før klokken 17, hvilket var rigtig godt, og der var også hele tiden to rus­vejledere, som holdt sig ædru.”

Var du taget af sted igen, hvis du vidste, hvad der skulle ske?

”Nej, det tror jeg faktisk ikke. Det, jeg var mest chokeret over, var, at jeg kom til universitetet med forventninger om, at det hele kører meget professionelt og ­ligeværdigt, og at det handler om at ­lære. Den forventning blev fuldstændig smadret ved at opleve det, jeg gjorde.”

21 kommentarer
Del Twitter LinkedIn Facebook

Kommenter

Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

JZ

04.12.2015 kl. 12.19

Rigtig god artikel!

Det er langt fra enestående, heller ikke uden for CBS. Jeg kender en, som har lignende oplevelser fra Veterinær-medicinuddannelsen på KU i København. Og min kæreste var her til sommer på rustur med CPH Business, hvor de også havde toga-party, skulle spille dildo-golf (dvs. man skulle have en dildo i munden og bruge den som golfkølle), der var deep-throat konkurrencer med dildoer (også filmet og lagt på Facebook), drengene optog hemmeligt pigerne i det lidt for offentlige fællesbad og delte det med hinanden, flere piger havde forladt festen grædende og hvis man ikke drak blev man nedværdiget og kaldt kedelig.

0 Kommentar
19
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

IV

04.12.2015 kl. 12.50

Chokerende læsning. Kan desværre kun nikke genkendende til indholdet af artiklen. Jeg læser selv jura og har oplevet lignende grænseoverskridende ting på min egen rustur.

0 Kommentar
13
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Mads

04.12.2015 kl. 13.10

Rigtig god journalistik, Mads Matzon! Fuldt ud på højde med denkorteavis.dk, hvor man også skævvrider beretningerne om begivenheder, mangler belæg for, hvad man skriver og, sidst men ikke mindst, skriver ting som er decideret usande.

Igen, rigtig godt arbejde!

0 Kommentar
43
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Trine M. Nielsen

04.12.2015 kl. 13.19

Hvor er det sørgeligt at læse. Er vores tilgang til at arbejde og være sociale sammen virkelig blevet så helt og aldeles menneskefjendsk og fornedrende? Synes de unge virkelig selv de er seje og for coole, når det handler om at nedgøre andre? Og hvordan kan CBS i øvrigt bruge 5 dage på den slags intro? Kunne de ikke bruge deres sparsomme ressourcer bedre?

0 Kommentar
9
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

CS

04.12.2015 kl. 13.49

Udmærket artikel, omend jeg har lidt svært ved at være specielt forarget over hændelserne.

En ca. 10 øl pr. dag, og først fra efter kl. 17.00 finder jeg ikke specielt opsigtsvækkende. Det er IMO ikke i den høje ende, og nok mindre end jeg selv fik på mine rusture på hhv. DTU i '97 og CBS (HA-almen) i '98.

Jeg er enig i at "kønnenes kamp" som tema måske ikke er så fantastisk velvalgt, når man skal have rystet en flok folk af begge køn sammen, men så skal man nok heller ikke lægge mere i det, selv om det er tåbeligt at få pigerne til at svine drengene til i et rap, og endnu mere fladpandet at lave et kampråb om at pigerne er ludere. Et tilsvarende rap den modsatte vej havde nok været lidt mere intelligent.

Mht. strip af vejlederne, så kan jeg sgu' ikke blive forarget. Det er ærligt talt ret harmløst, og hvis man finder det for grænseoverskridende, så kan man jo altså bare fortrække sig fra første række, eller helt ud af lokalet. Værre er det vel ikke.

"Byg en vagina" lyder lidt fjollet, men ret harmløst, og noget jeg udmærket kan se høre til på en rustur med folk i starten af 20-erne, der har fået noget alkohol.

"banan-blowjobbet" fortsætter i samme boldgade og er omend måske lidt fjollet, så finder jeg det nu ikke noget at hidse sig op over, så længe man har mulighed for at sige nej tak til at deltage. Og hold nu for helvede op med det forbandede rødstrømpe pis. Det er ikke kvindefornedrende at simulere et blowjob på en banan imellem benene på en fyr, fordi fyren står op og pigen sætter sig på knæ. Der er sgu' nok en fysiologisk og praktisk årsag til at gøre det på den led. Men havde det været meget anderledes hvis fyren skulle have lagt sig på et bord eller en madras i stedet for, så pigen kunne have stået op og bukket sig over ham, eller siddet på hans ben eller bryst/ansigt og samtidig simuleret en 69er? Lad nu være med at lægge mere i det end der bør. Det er en rustur for pokker.

På min egen rustur på DTU havde vi bl.a. "ølympiske lege", og på CBS-turen var der en post på et natløb hvor man skulle bevæge sig længst muligt med en åben øl imellem ballerne, en post hvor der var ekstra point hvis en drengene smed alt tøjet og lavede et rullefald med en cykelhjelm på hovedet, samt en post hvor man konkurrerede med de andre hold om at lave den længste kæde af det tøj som deltagerne havde på. Ja, folk i grupperne endte med at stå enten nøgne eller i undertøj i den sammenhæng også.

Selvfølgelig er det idiotisk at skulle svine hinanden til, uanset køn, men det er en rustur. Lad nu være med at lægge mere i det. Og som det blev påpeget, så blev der først drukket efter kl. 17.00. På min DTU tur drak vi sgu' hele døgnet, omend også dér primært om eftermiddagen/aftenen/natten.

Imidlertid vil jeg kalde det positivt hvis CBS har skåret rusturene ned til at vare 5 dage. Da jeg startede derinde varede det 3 uger, hvor vi mødtes hver dag til noget røv-kedelig information og semi-fagligt gøjl omkring studiet, og så gik vi i byen hver aften. Da vi nåede til de sidste 3 dage, hvor vi skulle på hyttetur, så havde man ikke en brik tilbage at tale med de andre om. Der var kun druk tilbage, og det var sgu' en ommer. Så i den sammenhæng lyder det som om at man er blevet klogere.

0 Kommentar
50
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

A

04.12.2015 kl. 21.41

Personligt er jeg i forvejen ikke vild med idéen om at man absolut skal lukkes inde i en hytte og drikke sig fuld med sine nye studiekammerater for at betragtes som "OK" socialt.
Da jeg selv har i sinde at søge ind på CBS efter gymnasiet, hælder jeg nu mest til at lade være at deltage i rusturen.

0 Kommentar
6
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Nils Thorsen

05.12.2015 kl. 18.25

Jeg er far til 3 og morfar til 5, hvoraf den ældste er startet på CBS. Jeg var rus-vejleder på de første 5 hold der startede på RUC fra 1972 og frem. Dengang hed det engagement i problemorientering, samfundsrelevans, tværfaglighed og projektarbejde. Vi var meget engagerede i det og måske også lidt manipulerende. Men der var et formål i fokus uden nogen overskridelse af integritet. Jeg har oplevet unge revisoraspiranter i det revisionsfirma, hvor jeg stod for samfundsansvar (CSR). Det undrer mig med læsning af dette ikke over deres opførsel. En kop café latte tabt i elevatoren lader man ligge, selvom det ligner en vandpyt. I et toilet lader man et stort, ulækkert bremsespor sidde. En fredagsbar efterlades med ølspild, bræk på toilettet, affald spredt over det hele. At sætte i opvaskemaskinen - eller tømme den i de små hyggelige køkkener. Jeg håber de ansvarlige lærere og rus vejledere responderer på dette. Etik i forfald skader både de unges senere karriere og privatliv. Hvad sker der?

0 Kommentar
10
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Sofie

06.12.2015 kl. 01.59

Sørgeligt at den slags ting finder sted på de højeste uddannelsesinstitutioner i Danmark.
Jeg har heldigvis ikke selv været udsat for noget lignende i forbindelse med min egen studiestart på jura AU.

0 Kommentar
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

MB

06.12.2015 kl. 09.33

Hvor er det ærgerligt at vedkommende har fået en så dårlig oplevelse på sin rustur. Jeg var selv på rustur med CBS i år, og vi havde ikke samme lege, men dog tilsvarende. Vejlederne lægger stor vægt på at folk har en fantastisk oplevelse og derfor var det fuldt acceptabelt, hvis der var nogle af aktiviteterne som man ikke vil deltage i. Man får muligvis overskredet nogle grænser, men det gør alle, hvilket også har givet mit hold et utrolig stærkt sammenhold helt fra starten fordi barriererne hurtigt blev nedbrudt. Grænser blev overskrevet, men aldrig til det ubehagelige. Jeg tror det der har været gået galt for vedkommende i artiklen, er at personen ikke selv har fået sagt fra, hvilket på ingen måde er okay at klantre vejlederne for. De gør et kæmpe stykke arbejde inden og på introdagene, men de kan selvfølgelig ikke vide på forhånd hvor folks grænser er, derfor er det også vigtigt at deltage aktivt på introdagene, hvilket også omhandler at sige fra, når man mener det bliver for meget. Ellers har vejlederne og de andre deltagere ikke en chance for at tilpasse aktiviteterne til alle. Tilsidst vil jeg kort sige at ovenstående artikel bestemt ikke afspejler sig den generelle holdning af introturerne og der bliver lagt stor vægt på at alle føler sig tilpas, det er i hvert fald den opfattelse jeg har fået af mine vejledere som gjorde et fantatisk stykke arbejde.

0 Kommentar
14
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

claes

06.12.2015 kl. 11.52

Og så undrer man sig over grådigheden i erhvervslivet?????

0 Kommentar
1
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

M

06.12.2015 kl. 14.14

Altså det er jo tydeligt i kommentarfeltet at der er andre studieretninger end den nævnte som er 'værre' og vildere. Skulle journalisten ikke have undersøgt fænomenet bredere istedet for at tage dette ene udsagn fra denne ene person som måske kommer til at have store konsekvenser for dem involveret? Det virker ikke som om journalisten, Mads, har brugt særligt lang tid på denne artikel....
Nu når DJØF alligevel skal involvere sig i sådan noget Se&Hør agtigt sladder journalistik kan de måske tage og gå all-in og finde de historier og det studium som er værst istedet for dette eksempel som alle kommentarerne også peger på er en bagatel og harmløs historie....
Jeg troede DJØF var en fagforening.. ikke en tabloid avis, stiler I efter et større oplag? Jeg har sgu afmeldt mit DJØFblad abonnement, det er ikke det værd at fælde træer for at modtage sådan noget braller....

0 Kommentar
12
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Søren Rasmussen

07.12.2015 kl. 14.04

Jeg må sige at den unge generation er blevet utrolig sippet. Det bliver ikke sjovt for os når vi skal passes på plejehjem af jer engang i fremtiden. At kunne give hjemmeplejen et lille uskyldig klap i numsen er noget af det eneste man kan se frem til når man bliver gammel, men det vil i vel også afskaffe?
Jeg tror det handler om den såkaldte curlinggeneration. Disse forsmåede kvinder er vandt til at få deres vilje, og klager til far hvis noget ikke passer ind i deres glansbillede af virkeligheden.
Tilbage i de gode gamle halvfemserne ville man aldrig have hørt sådanne klager. Hvem har ikke hørt om DTU's Lolita-får som afgik ved døden da en mandlig studerende havde samleje med det på en nærliggende mark under en rustur.

0 Kommentar
25
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

MB

07.12.2015 kl. 18.07

Jeg vil gerne understrege at ingen på rustur med CBS bliver tvunget til at deltage i de beskrevne aktiviteter overhovedet. (I artiklen stod der også at to piger simulerede et blowjob, ikke alle.)
Jeg mener at det er utrolig synd at denne artikel kan få folk (som for det første ikke har deltaget), til at skabe sig en så grim mening om rusturene. Lad os mindes at det er én pige som har valgt at gå til pressen fordi hendes grænser blev overskredet, men hvis man skal danne sig en helhedsopfattelse af rusturene og de aktiviteter som foregår, så er det kun rimeligt at se det i større perspektiv og inddrage lagt flere studerenes mening. Det er langt fra den generelle holdning om rusturene som bliver beskrevet i denne artikel.
Det er selvfølgelig synd for denne pige, men det burde have kunne været undgået hvis pigen selv sagde fra i tide. Jeg blev selv aldrig tvunget til noget som helst på min rustur overhovedet med CBS. (Og det er ligeledes i sommers) Vejlederne knokler og gør et kæmpe arbejde. De har ansvar for mange mennesker, derfor må man selv kunne sige fra når der er aktiviteter man ikke vil deltage i, hvilket bliver fuldt ud respekteret. (Jeg er selv pige, hvis det har betydning for jeres holdninger)

0 Kommentar
5
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

TT

07.12.2015 kl. 19.40

Ville mene at hvis man ikke har lært at sige klart fra over for ting man ikke syntes er OK når man starter på en videregående uddannelse så er det på høje tid.

0 Kommentar
2
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Niels W

07.12.2015 kl. 20.02

Jeg er selv uddannet fra CBS og jeg stiiler mig helt uforstående over for, at det kan komme så vidt. Det er selvfølgeligt uacceptabelt at sådanne aktiviteter overhovedet planlægges, men også uforståeligt at de studerende spiller med. Det er potentielt kommende ledere vi taler om, og hvis man som studerende ikke har personligt integritet nok til at sige fra her, hvad har man så hvis man skal lede andre? Det bør simpelthen være muligt at komme dette fænomen til livs. Hverken planlæggerne eller de aktivt deltagende hører hjemme på et videregående studie. Det er jo ikke RUC vi taler om, vel?

0 Kommentar
1
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

erik rasmussen

08.12.2015 kl. 17.10

helt utroligt. nogle deltagere må have fået et chok. skam få dem der har arrangerer dette.

0 Kommentar
0
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

jesper hansen

08.12.2015 kl. 21.34

OPRÅB:

Se lige hvad der er i mellemtiden er foregået i Australien.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ramt-af-toerke-nu-smider-studerende-toejet/5861330

Det er jo HELT sindsygt. Tænk lige på det gruppepres der er foregået der! Dyrlægestudiet bør straks lukkes ned. Boykot det sexistiske Australien.

Man må formode at landbohøjskolen kommer med en udtalelse snart.

0 Kommentar
8
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Niels

09.12.2015 kl. 08.15

Man kan vel altid diskutere hvad der høre hjemme på en rustur, men emnerne har altid været platte og under bæltestedet, også for 30 år siden. Alle har forskellige grænser og den gang fandtes der også personer, hvor grænsen var nået, ved at vrikke med "røven" og det er da ok. Man kan jo altid trække sig og ikke deltage, men bliver man i "rus galehuste", må man også acceptere spillereglerne og kodekset, hvad der foregår på rusturen, bliver mellem deltagerne. Derfor høre det heller ingen steder hjemme at der er drenge der har filmet og lagt det på nettet, I ødelægger i virkeligheden rustur fænomenet, mystikken omkring den, og er årsag til at dette sker, skam jer.

På samme måde som den unge dame er rystet og foravet over hennelserne, syntes jeg det er foragteligt og for nemt at være anonym med sådanne udtalelser, er man voksen nok til at udtale sig til et medie, er man også voksen nok til at tage konsekvensen og stå frem, ellers kan alle jo påstå hvad som helst, uden at skulle stå til ansvar for det. Stå da frem og kæmp for det du ønsker skal laves om, istedet for at gæmme dig bag en artikel. Du må jo kunne fremlægge masser af beviser, da du udtaler at der er blevet filmet, eller det kunne være fiktion? Skrevet af en god journalist, der gerne vil have lidt omtale, skabe debat?

0 Kommentar
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

klaudia

10.12.2015 kl. 14.34

jeg kender en det var paa dette tur, jeg seer det som syg og uopfindsom aktiveringer fra den nedeste hylde... kan slet ikke fatte at relativ voksen mennesker seer det som et sjov aktivering af ny gruppe mennesker

0 Kommentar
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Mimi

16.12.2015 kl. 22.54

Jeg oplevede også 'banan-legen' da jeg gik på CBS. Det var tilbage i 2002.
Der blev opstillet to hold. To fyre skulle stå op med bananer mellem benene. Og to piger, hvor den ene var mig, skulle sætte sig foran fyrene og sutte på bananerne. Den som var bedst til at 'sutte pik' vandt en flaske vodka til sit hold. Jeg ville absolut ikke deltage, men jeg blev nærmest båret op og sat foran den ene fyr. På det tidspunkt følte jeg ikke længere, at jeg kunne sige nej. Resten af holdet sad så og heppede.
I dag er jeg ældre og mere moden, og ville bedre have kunne sige fra. Men hvor var jeg flov efter episoden, og syntes på ingen måde, at det var sjovt! Jeg stoppede også kort tid efter - en af grundene var netop dén episode.

0 Kommentar
3
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarfeltet. Spam-robotter kan nemlig ikke regne, så de kan stoppes med let matematik.

Ditte

27.01.2016 kl. 18.32

Hold op hvor uprofessionelt! Hvis jeg fandt ud af at dette var omgangstonen og maaden at inkludere nye medlemmer i mit team, ville der komme nogen serioese anmeldelser til HR, og jeg ville vaere umanerligt flov! Det skraemmer mig at folkene bag de her rusture har stemmeret.