Blå bog
Lars Thøger Christensen, 54 år.
Cand.mag. i samfundsvidenskab og historie, Odense Universitet, 1989.
Ph.d. i kommunikation, Odense Universitet, 1993.
Professor i kommunikation og organisation ved Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse, Copenhagen Business School, 2013 -.
Professor, senest på Syddansk Universitet, siden 2000.
Har modtaget Statoil Prisen (1995) samt ”outstanding Paper Award” (2009).
Gift med Jette Brockstedt; to børn: Louise og Thomas.
Blandt de vigtigste publikationer er:
Christensen, Lars Thøger & Morsing, Mette & Thyssen, Ole (2013). ‘CSR as Aspirational Talk’. Organization 20(3): 372-393.
Cheney, George, Christensen, Lars Thøger, Zorn, Ted & Ganesh, Shiv (2011). ‘Organizational Communication in an Age of Globalization: Issues, Reflections Practices’. Waveland Press, Inc., Chicago. 2nd. Ed.
Christensen, Lars Thøger, Firat, A. Fuat & Torp, Simon (2008). ‘The Organization of Integrated Communications: Toward Flexible Integration’ European Journal of Marketing, 42(3/4): 423-452.
Christensen, Lars Thøger (1997). ‘Marketing as Auto-Communication’. Consumption, Markets & Culture, 1(3): 197-227.