Kaplans og Nortons The Balanced Scorecard, der fx også benyttes af LEGO, Grundfos, Danfoss og DONG Energy, tilbyder i stedet fire perspektiver, som virksomheder må udvikle nøgletalsindikatorer inden for. Nærmere bestemt finansperspektivet, kundeperspektivet, procesperspektivet og læringsperspektivet. Indledningsvist drejer det sig om at konstruere et scorecard på koncernniveau, som senere kan spredes videre ned til forretningsenheder, afdelinger og måske enkelte medarbejdere. På TDC’s koncernniveau er én af de vigtigste nøgletalsindikatorer inden for kundeperspektivet eksempelvis en rating af kundetilfredsheden fra et eksternt analysebureau. Dette har efterfølgende forplantet sig til TDC’s serviceafdeling i form af en nøgletalsindikator inden for denne afdelings procesperspektiv. Her gælder det om at minimere antallet af tilbagevendende kunder i løbet af relativt kort tid, for det betyder typisk, at deres problem ikke er blevet løst korrekt i første ombæring.