2.11.2011
af
Eva Bøgelund
6 ud af 10 studerende stiller kun sjældent spørgsmål til underviseren, hvis der er noget, de ikke forstår, viser en ny undersøgelse, som Djøf har foretaget blandt 663 af studerende medlemmer.
12 procent spørger ikke, fordi der ikke er tid. 37 procent synes, det er for pinligt at stille spørgsmål i plenum. 41 procent vil bare hellere finde svarene selv. 11 procent spørger aldrig.
”Undersøgelsen er et vink med en vognstang om, at der skal være aktiviteter uden om forelæsningerne, hvor underviserne kan komme i bedre kontakt med de studerende,” siger vicedirektør for uddannelse på Københavns Universitet Hanne Harmsen til metroXpress.
”Men det handler også om økonomi. 100 studerende kan måske få fem undervisningstimer om ugen, mens et hold på 20 kun kan få én time for de samme penge. Især for djøf-studerende er taxametrene meget lave, og det gør det svært at tilbyde den ideelle undervisningsform,” siger hun.
Ledige stillinger