12.2.2010
af
Tine Santesson
Telefonerne bimler hos konsulenterne i DJØF Rådgivningen. Og forklaringen ligger lige for. De nye djøfere – de tidligere C3-medlemmer er allerede flittige brugere.
”Og det er vi bestemt meget glade for, for vi var en lille smule bange for, at de ville være forbeholdne eller ikke vide, hvad de kunne bruge os til. Og den anden vej rundt får vi nu endnu mere viden om vores nye medlemmer, så vi kan målrette vores tilbud bedst muligt,” siger Else Medom Madsen, chefkonsulent i DJØF Rådgivningen.
I november måned sidste år, hvor det stadig kun var ”gamle” djøfere, der kunne benytte DJØF Rådgivningen, blev rådgivningen kontaktet 85 gange dagligt – primært via telefon, men også via mails. Men siden de første tidligere C3ere begyndte at kontakte DJØF i løbet af efteråret, er der sket en markant stigning i opkald og elektroniske henvendelser. I skrivende stund – mod slutningen af januar måned - besvarer konsulenterne i gennemsnit 112 telefonsamtaler eller mails om dagen.
Og ligesom hos de øvrige djøfere er lønspørgsmål oftest anledningen til et opkald til DJØF fra ”de nye” djøfere. Mange har da også fundet vej til DJØFs elektroniske lønberegner på djoef.dk/loen.
Karrieresparring og Feedback på jobsøgning – herunder rådgivning om CV, ansøgninger og jobsamtaler, er også højdespringer hos de tidligere C3ere, når de ønsker rådgivning hos DJØF, fortæller Else Medom Madsen.
”Og vi har også haft de første opkald fra tidligere C3ere, der er stressramte – en type opkald vi desværre generelt set oplever en stigning i,” siger Else Medom Madsen.
Ledige stillinger