Hvad skaber en trend?

1.5.2009

af

Læserbrev fra Barbara Lennox-Hvenekilde, konsulent.

Jeg har i efterhånden mange år arbejdet hos et mindre konsulentfirma, som gennem 18 år har givet 40.000 medarbejdere mere ro, overskud, kontrol, fokus og tid ved blot at ændre på nogle arbejdsvaner, ofte simple vaner.

I de 18 år vi har eksisteret i Danmark, er der mange trends, der er kommet og gået, senest Lean-bølgen. Hvad er det, der skaber en trend? Hvad er det, der gør, at alle må med på bølgen?

Hvad er det, der gør, at noget så basalt som at ændre vaner og derved opnå overskud til rent faktisk at implementere og udnytte fordelene ved alle de initiativer, der igangsættes, ikke gennem 18 år er blevet et "must" eller en trend?

Hvad er det, der gør, at ikke alle virksomheder opfatter det som en selvfølge at optimerer udnyttelsen af deres medarbejdere og deres kapacitet ved blot at fokusere på noget så simpelt som medarbejdernes arbejdsvaner?

Barbara Lennox-Hvenekilde
Konsulent

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ledige stillinger

ANNONCE

Kommentarer

Vær den første til at skrive en kommentar
Din mail-adresse vil ikke blive vist offentligt
Dette spørgsmål forhindrer spam i kommentarsporet