7.3.2008
af
Tine Santesson
Mistillid og overflødige møder er nogle af konsekvenserne, når lederudvikling ikke bliver taget alvorligt.
Mistillid og overflødige møder er nogle af konsekvenserne, når lederudvikling ikke bliver taget alvorligt. Det viser en undersøgelse, som konsulentvirksomheden Teglkamp & Co. har gennemført blandt 267 ledere.
Næsten halvdelen af lederne oplever, at der ikke bliver arbejdet med at udvikle ledergruppen på deres arbejdsplads. Og det giver bagslag. For ifølge undersøgelsen er der markant forskel på de ledergrupper, der sørger for at udvikle sig som gruppe og dem, der ikke gør. De sidste er karakteriseret ved følgende:
Tilsyneladende er der mere fokus på lederudvikling på de offentlige arbejdspladser. Undersøgelsen viser i hvert fald, at ledermøderne er langt mere struktureret i det offentlige end møderne på de private arbejdspladser. De offentlige ledere møder oftere til tiden, og de har markant større fokus på at arbejde med at udvikle og optimere arbejdet i ledergruppen.
Ledige stillinger